KOMANA ve BÖLGESİNİN GELECEĞİ STRATEJİ ÇALIŞTAYI

13.11.2015 Haberler

‘Arkeolojik, Kültürel ve Tarihi Çevrenin Koruma Sürecinde Belediyenin Faaliyetleri ve Görünürlük Artırma Çalışmaları’ hakkında konuşan Belediye Başkanı Av. Eyüp Eroğlu; “Tokat’ın tarihinin aydınlanması, turizmin canlanması için şehrimizin tanıtımı noktasında çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.
Komana antik kentine ait eserlerin korunması ve yaşatılması, öncelikle bölgenin ekonomik, sosyal, kültürel kalkınmasının sağlanması, yaşayanların yaşam koşullarının ve refah düzeylerinin iyileştirilmesi; buna paralel çevrelerindeki kültürel kaynakları benimsemeleri ve sahiplenmeleri ile birlikte koruma sürecine aktif katılımlarının sağlanması amacıyla Tokat Belediyesi ve Tokat Valiliği organizesinde çalıştay düzenlendi.

İlimizdeki tarihi eserlerin korunması ve aydınlanması noktasında belediyemizin yaptığı faaliyetlere dikkat çeken Başkan Eroğlu; “Altı Bin Yıllık tarihi ile geçmişi ile birçok uygarlığın yaşamış olduğu bu eşsiz şehrimiz gerek tarihsel gerekse kültürel zenginliği ile Anadolu’nun müstesna şehirlerinden biridir. Belediye olarak, kentsel ve kültürel mirasın korunması konusunda birçok projemiz var olup süreç içerisinde bu projelere eklentilerde olacaktır.

Tokat Valiliğimiz, Özel İdare ve OKA işbirliği ile gerçekleştireceğimiz proje ile Meydan (Hatuniye Cami) ve Taşhan arası açılarak tarihteki meydan işlevine kavuşturulması hedefledik.

Timur’un büyük Anadolu işgalinde fethedemediği tek kale; Tokat Kalesidir. Yani işgale boyun eğmemiş ve başı diktir bu kale. Kaleye seyir terası yapacağız. Tokat'a ziyarete gelenler burada oturarak, eski Tokat'ı ve tarihi eserleri izleyebilecekler. Fatih Sultan Mehmet döneminde Osmanlı'ya esir düşen ve Drakula olarak da anılan Eflak Voyvodası III. Vlad'ın Tokat Kalesi'ndeki zindanda 2 yıl kaldığı rivayet ediliyor. Osmanlı döneminde zaten burası zindan olarak kullanılmış. Biz de burada Drakula Müzesi kurmaya karar verdik. Müzede Drakula'yı anımsatan semboller kullanacağız.

Sulusokak, Ulu Cami civarındaki tüm eserlerin ortaya çıkması için Kentsel Dönüşüm çalışmasını şuanda Bakanlığımızla birlikte yürütüyoruz. Gazi Osman Paşa’mız Tokat’ımızın medarı iftiharı. Tarihi bir konakta Gazi Osman Paşa’nın temsili ve ona ait eserlerin sergilendiği bir Plevne Müzesi’ni yaklaşık 6 aydır Tokat’ımızın hizmetine açarak, tarihi ve kültürel anlamda böyle bir eser kazandırdık. Bu Müze’de emeği geçen Valiliğimize de ayrıca teşekkür ediyorum.

Tokat’ın tarihi eserlerini bir arada barındıran Sulusokak bölgesinde bir şehir müzesi çalışmamız var. İnşallah Mart ayına kadar çalışmalarımızı bitirip şehrimize kazandıracağız.

16. Yüzyılda Osmanlı tarafından umumi tuvalet olarak inşa edilen Sık Dişini Helasını restore ederek Tokat turizmine, kültürüne, tarihine kazandıracağız.

Ayrıca Selçuklu’dan kalma Hıdırlık Köprüsü yanındaki Şeyh Meknun Türbesi’nin etrafını açarak restorasyonunu yapıyoruz. Atatürk Köprüsü ile Hıdırlık Köprüsü arasında yapacağımız düzenleme ile Hıdırlık bir inci gibi Yeşilırmak yüzük taşı gibi inşallah görünecektir.

Belediye olarak tarihi anlamda işgal ettiğimiz yerleri devrediyoruz. Aşevi’mizin bulunduğu Sulu Han’ı Kültür Bakanlığı’mıza devrettik, orayla alakalı yakın zamanda çalışmalar başlayacak. Camilerimizin, tarihi eserlerimizin ışıklandırılması, bakımı, çevre düzenlemesi, temizliği gibi yine Sokak Sağlıklaştırma çalışmalarımız kapsamında; tarihi Behzat, Kuyumcular ve Meydan Çarşısında düzenlemeler yaptık.

Bu tip çalışmalarımıza devam ederken diğer yandan da Komana bölgesindeki çalışmaları takip ediyoruz. Üç yıl öncesine kadar oranın neler içerdiği hakkında bilgimiz yoktu. Ama yapılan kazılar neticesinde çok eski kültürlerin izlerine ulaşıldı. Bölgede çalışmalarını büyük bir azimle sürdüren, Komana Arkeolojik Araştırma Projesi Yürütücüsü Prof. Dr. Burcu ERCİYAS hanımefendiye de ayrıca teşekkür ediyorum. Kendisini motive etmek için ziyaret ediyoruz, çalışmalar hakkında bilgi alıyoruz.

İnanıyorum ki, yapılan tüm çalışmalar ile Tokat’ın turizmi canlanacak, tarihi aydınlanacak. Böyle bir çalıştayın Tokat’ımıza hayırlar getirmesini temenni ediyorum” dedi.

Çalıştay programı; yapılan konuşmaların ardından anketle sona erecek, ve sonuç bildirgesi yayınlanacaktır.