Haber

Yayın Tarihi: 16.06.2015/ Okunma: 2785
VEREN EL HUZURLU, ALAN EL MUTLU!


Tokat Belediyesinin yeni başlattığı uygulama ile Aşevi'nden yemek alan ihtiyaç sahibi vatandaşlar, para ödemeden her türlü ihtiyaçlarını 'Sosyal Market'ten karşılayabilecekler.

VEREN EL HUZURLU, ALAN EL MUTLU!

Daha önce Aşevi tarafından ihtiyaç sahibi vatandaşlar için yemek dağıtımı ve evlere servis yapılırken, artık israfı ve kuyruk çilesini önlemek için yemek dağıtımı sonlandırılıp, her ailenin gerek gıda, gerekse temizlik ve diğer ihtiyaçlarını ücretsiz temin edebilecekleri bir market kuruldu.

Belediye Başkanı Av. Eyüp Eroğlu tarafından tanıtımı yapılan Sosyal Market'te, et ve süt ürünleri de dahil her türlü temel gıda, temizlik  ve giyim ürünleri ihtiyaç sahibi vatandaşlara ücretsiz sunuluyor. Belediye teknik müdürlüklerine bağlı ekiplerin yaklaşık dört aydır bu proje için yoğun bir şekilde çalıştığını belirten Başkan Eroğlu, Sulusokak'ta bulunan eski Aşevi'ni de Sosyal Market arkasına taşıdıklarını ve artık sadece engelli ve yaşlı  vatandaşlara Aşevi'nin yemek servis edeceğini söyledi. 

Amaçlarının israfı önleme ve vatandaşların kendi arzularına göre ihtiyaçlarını giderip mutfaklarında yemeklerini pişirmelerini sağlamak olduğunu belirten Başkan Eroğlu, "Hem Selçuklu’da hem Osmanlı’da yardımlaşma ve dayanışmanın ne denli üst seviyede olduğunu hepimiz biliyoruz. Toplumları toplum yapan bir takım değerler vardır. Bizi biz yapan en önemli değerlerden birisi de yardımlaşma ve dayanışmadır. Dardaki insanımıza faydalı olmak, onun elinden tutmaktır. 

Uzun zamandır aşevimiz Tokat’taki ihtiyaçlı olan ailelerimize yardım ediyor. Aşevimizin bu kadar uzun süre devam etmesinde Tokat’lı yardımsever insanlarımızın destekleri sayesinde oldu. Biz de bunu biraz daha güncellemek, insanların hassas olduğu bu konuda yapabileceklerimizi düşünürken Sosyal Market aklımıza geldi. Tokat’ta her gün toplam 7500 aileye yemek veriyoruz. 4000’e yakın ihtiyaçlımıza da ekmek veriyoruz. Şimdi de olayı daha farklı bir boyuta taşıyoruz. Çok İhtiyaçlı olan, yemek yapamayacak derecede yaşlı olan, engelli olan insanlarımızın evlerine yemek götüreceğiz. Diğer ihtiyaçlı ailelerimize ise gıdalarını buradan karşılayabilecekleri imkanlar sunmaya çalışacağız. Şuanda ekiplerimiz ihtiyaçlı ailelerimizin tespitleri konusunda çalışıyorlar. Belirlemiş olduğumuz rakamları sosyal kartımıza yükleyeceğiz ve her ay ihtiyaçlı ailemiz buraya gelmek suretiyle istediği ürünü, istediği gıdayı, istediği her türlü malzemeyi alarak alışverişlerini yapabilecekler" dedi.

"YARDIMLAR GELİR VERGİSİNDEN DÜŞÜLÜYOR"
Biz burada aynı zamanda bir sosyalleşmeyi de sağlamış oluyoruz. Belki markete dahi hiç girmemiş olan ailelerimiz var, yada marketten alışveriş yapamayacak derecede ihtiyacı olan insanlarımız var. Bu manada ailelerimize burada alışveriş yapma hazzını da tatma imkanı sağlamış olacağız. Tabiki bu işler hep birlikte yürür. Biz istiyoruz ki yardımlaşmayı, dayanışmayı hep birlikte yapalım. Buraya katkı sağlayan çok değerli hayırsever insanlarımız oldu. Burası sürekli sirkülasyon halinde devam edecek bir tesis olacak. Tokat’ımızın hayırsever insanlarının burası için yardımda bulunacağını, zekatlarını vereceklerini temenni ediyorum. Şimdi iyilik vaktinde sizlerden desteklerinizi bekliyorum. Hep beraberce el ele kol kola Tokat’ımızda insanlarımıza yardım edelim. Zira hayırsever vatandaşlarımızın yapacakları yardımlar, gelir vergisinden düşülüyor. Yardım yapmak isteyen esnafımız da bedelsiz makbuz kestiği taktirde, aşevinden alacakları makbuzu da faturalarına ekleyerek gelir vergisinden düşürttürebiliyorlar. Bu anlamda esnafımızın önemli katkılarının olacağına inanıyoruz. Çünkü hepimiz biliyoruz ki; yardım eden ellerin sayısı arttıkça, yük hafifler.
Teşriflerinizden, katılımlarınızdan, desteklerinizden dolayı hepinize teşekkür ediyor, hayırlı olsun diyorum" diye konuştu. 
Daha sonra il protokolü ile birlikte Sosyal Market ve yeni Aşevi için kurdele kesilerek açılış yapıldı. Davetliler ile birlikte Sosyal Marketi gezen Başkan Eroğlu, sosyal kart ile ilk alışverişlerini yapan vatandaşlarla da sohbet etti.